Petits punts importants per una millor nutrició

 1)  

Mengeu, com a mínim, dues o tres fruites fresques al dia: Els postres habituals han de ser a base de fruita fresca. Tant per dinar com per sopar.

 2) 

 Incloueu més llegums en el vostres àpats: són una joia gastronòmica i nutricional.

 3)  

Prioritzeu els aliments integrals: el pa, l’arròs, la pasta, els cereals de l’esmorzar, ect…. Si són integrals, aporten més fibra i són més nutritius i saludables.

 4)

  Doneu prioritats als aliments frescos i de producció local i de temporada.

 5) 

 Utilitzeu l’oli d’oliva tant per cuinar com per l’amanida.

 6)  

Trieu els productes l’àctics semi desnatats o desnatats, que mantenen les proteïnes i el calci, però així tenen menys greixos i colesterol.

  7)  

Utilitzeu poca sal, a la cuina i a la taula!

·” L’estructura del dinar pot ser semblant al sopar, com per exemple, us proposem un plat, ocupat a 50% per verdures i hortalisses.

Uns (25%) d’aliments proteics (carn, peix, o llegums) i els darrers (25%) són ocupats pels farinacis.

Acompanya el teu plat amb molta aigua”

En aquesta imatge teniu una piràmide alimentaria, podreu veure els aliments els mes recomanables i els menys recomanables en forma de piràmide.